Wednesday, June 23, 2010

Töltött csiperke rikottával, aszalt paradicsommal



Ha jól számolom, a csiperkesaga hetedik része, és ebben még nincsenek is benne az ismétlések...

Olyan régen készült, hogy a pontos arányok sajnos már nincsenek meg. Gyorsan összeállítható egytálétel, csak a sütésre kell hosszabb időt hagyni, hogy a krumpli is teljesen átsüljön.
Ehhez az ételhez válasszunk kicsi, még nem kinyílt nagyspórás csiperkéket, jó töltenivaló méretet.

A töltelékhez rikottát lazítottam kevés tejföllel, került bele kevés frissen reszelt grana padano, és nagyon apróra vágott aszalt paradicsom, friss petrezselyem. A paradicsom mennyiségével érdemes kísérletezni, aszerint, hogy a gombát mennyire szeretnénk hangsúlyosnak az ételben. A gomba tönkjét kitörtem (ez másra használható, nálam megszárítva, megőrölve gombapor lett belőle), és megtöltöttem a rikottás masszával.
Egy tűzálló tálat alaposan kivajaztam. Néhány szem krumplit meghámoztam, vékony szeletekre vágtam, elterítettem az edény alján, megsóztam. A krumpliágyra ültettem a megtöltött gombafejeket, a tetejüket friss kenyérből, grana padanóból és vajból összegyúrt morzsával meghintettem. Forró sütőben kb. 45-50 percig sütöttem.

No comments: