Thursday, March 18, 2010

Megint a szarvasgombáról

Nemsokára indul a kucsmagombaszezon (az utóbbi egy hétben gyanúsan sok kucsmagomba-találatot hoz a statisztikám, lehet, hogy valahol már tömegesen szedik titokban, és én még csak tudni sem tudok róla?), addig is itt van egy érdekes szarvasgombás poszt sok képpel (angolul) a nagy tételben való begyűjtéséről és egy recept.
Március elején a Dunakanyar Szarvasgombász Egyesület rendezésében Gödöllőn részt vettünk egy Kalla Kálmán által szarvasgombára komponált vacsorán, ahol első fogásként sütőtökkrémleves szerepelt. A vacsorán nem csak finom szarvasgombás ételekhez jutottunk, hanem jó minőségű friss szarvasgombához is, azzal készült az otthoni ismétlés.

Sütőtökből és krumpliból hagymával, sóval, borssal és csirkealaplével levest főztem, kevés tejszínt öntöttem hozzá és botmixerrel turmixoltam. A levest melegen tartottam, és közben kevés, kisebb csíkokra vágott libamájat vasserpenyőben kissé megpirítottam. Egy kisebb szarvasgombát lereszeltem, a levesbe kevertem, tetejére került a libamáj és néhány vékony szelet szarvasgomba.

Jó volt, jó volt, de Kálmáné jobban ízlett. ;)

No comments: