Thursday, March 04, 2010

Diós vargányás-tinórus torta

Az előző posztban már emlegetett netgombász farsangra készült a torta. Az alap egy omlós tészta, amibe darált dió kerül. A töltelék gombás, egy adag fagyasztott vegyes tinórus-vargányás keveréket használtam fel hozzá. A gombát apróra vágva tettem el, fagyottan került a hagymás olajra, és az összes levét elpárologtattam. Nagyon kellemes recept, nyáron friss gombával is el fog készülni, sőt lehet, nem is várok addig, mert kucsmagombával elképzelve is nagyon ígéretesnek tűnik.

Hozzávalók (egy 24 cm-es kerek tortaformához):

a tésztához:

17 dkg vaj
1 tojás
15 dk liszt
10 dkg darált dió

a töltelékhez:

3 tojás és 1 tojássárgája
3 dl tejszín
2 ek vaj
1 apróra vágott lilahagyma
30 dkg vegyes tinóru és vargányagomba
3 dkg reszelt sajt (nálam gauda)

A tésztához valókat összegyúrjuk, és legalább egy órára hűtőbe tesszük. Nekem a tészta így is elég ragacsos és nehezen kezelhető maradt, ezért nem nyújtottam, hanem belenyomkodtam a kivajazott cakkos szélű gyümölcstortaformába. Előmelegített sütőben (légkeverés, 180 fok) 15 percig sütjük, majd kivesszük és tíz percig pihentetjük.
A vajon megdinszteljük a hagymát, hozzáadjuk a gombát, kis lángon 5-6 percig pároljuk, majd a lángot nagyobbra vesszük, és az összes levet elpárologtatjuk.
Habverővel összekeverjük a tojást a tejszínnel és a sajttal. Belekeverjük a gombát, és a félig megsült tésztaalapra öntjük. 170 fokon a sütő alsó részén további 25-30 percig sütjük.

receptötlet: Szakácsok könyve, 632.old.

No comments: