Thursday, January 15, 2009

Gombagombóc medvehagymás paradicsommártással



Az ötletet a februári Good Food egyik képe adta, hasonló elrendezésben pulykahúsból készült gombócok pihennek a tészta tetején.
Konkrét recept ezúttal nincs, egy új gombafasírt receptet próbáltam ki hozzá, az eredménnyel nem vagyok igazán elégedett. A lényeg tehát: használjuk régi, jól bevált gombafasírt receptünket (legközelebb én is ezt teszem). A masszából formáljunk diónyi gombócokat, kevés olívaolajon időnként forgatva süssük ki.
Hagymával, fokhagymával, sóval, borssal készítsünk egy paradicsomszószt. Ha még van a márciusban lefagyasztott medvehagymából, érdemes egy maréknyit csíkokra vágva beletenni a szószba. Csak egyet forraljunk rajta, tovább már ne főzzük. A gomba és a medvehagyma nagyon jó kis párost alkotnak. Főzzünk ki egy adag tésztát is, én fussilit használtam.
Tálaláskor a tányér aljára kerül a tészta, arra néhány kanál medvehagymás paradicsomszósz, végül a gombagombócok. Télies, laktató étel.

3 comments:

nana said...

n annyira szeretem a gombafasírtot!! :) ezek után lehet, h hamarosan cainálok itthon, már elég rég ettem..

Anonymous said...

Az a kép tényleg jól nézett ki a GF-ben, csak a pulyka volt a hibája, amely állat, mint Nigel óta tudjuk, nincs. Még jó, hogy gomba viszont van!

Zsuzsa said...

Nana, hajrá! :)

Eszter, igen, ezt a gondolatmenetet követtem. :)