Wednesday, September 24, 2008

Fügés, trombitagombás mártás


Tavaly októberi ez a kép a trombitagombákról, remélem, a jövő hétvégi IV. Országos Netgombász Találkozón is legalább ilyen zsákmányra sikerül majd szert tenni.
A trombitagomba egyik nagyon előnyös tulajdonsága, hogy remekül szárítható, csupán arra kell figyelnünk, hogy a tölcsérben ne maradjon lakó. A meztelen csigák különösen kedvelik. Célszerű a gombákat egyesével hosszában szétnyitni szárítás előtt és az albérlőket kitessékelni.
A trombitagombán nincs sok harapni való, ritkán szoktam magában használni, inkább más gombákkal vegyesen. Kiváló fűszergomba, nagyon jó ízt ad a mártásoknak, leveseknek. Ebben a receptben fügével párosítottam, sült húsokhoz ajánlom a pikáns mártások kedvelőinek.

Hozzávalók (2 személyre):

5 füge
1 marék szárított trombitagomba
1 tk vaj
1 tk dijoni mustár
2 ek száraz fehérbor

A gombát fél órára meleg vízbe áztatjuk, majd leszűrjük, ha szükséges, darabokra vágjuk. A fügét megmosssuk, falatnyi darabokrá vágjuk, és a megolvasztott vajon a gombával együtt, időnként megkeverve lekvárállagúra pároljuk. Sózzuk, hozzáadjuk a mustárt (aki csípősen szereti, kicsit többet is tehet bele) és a fehérbort, még egyet forralunk rajta, tálalásig melegen tartjuk
.

3 comments:

Rossamela said...

Ez nekem nagyon tetszik, és van is hozzá minden itthon, hála Neked trombitagomba, hála egy barátomnak mustár egyenesen Dijonból, és véletlenül még füge is akad.
De mihez együk, mert húshoz ugye nem. Márhogy az Uramnak mihez adjam, mert magamnak most vettem egy szálacska fügés(!) spanyol szárazkolbászt, talán ahhoz is jó lehet.

nagypapi said...

Csak nem Kallára gyúrsz már? :)

Zsuzsa said...

Rossamela, fügés kolbász?! Merész! :) Kipróbáltam rántott sajt mellé is, nem az igazi. Viszont egy ízesebb kemény sajt mellé szerintem jó lehet.

NP, jaja, egy kis ujjgyakorlat... ;)