Monday, February 12, 2007

Mártásból leves

A fácánvacsora második fogásához, a főtt fácánhúshoz készítettem egy mártást. Egy jó kis
gombás oldalról vettem a receptet, fagyasztott vegyes gombából (kései laska, lila pereszke, szürke tölcsérgomba, gumós álpókhálósgomba) készítettem el. Nem volt rossz, de nem jött be igazán, túlzottan aromás, fűszeres, szinte parfümös íze volt. Keveset ettünk belőle, nem is illett a fácánhúshoz. Persze ízlések és pofonok különbözők, nagylánytól szinte erőszakkal kellett elvenni, hogy ne kanalazza ki az egész mártásos tálat. Más formában talán jobb lenne, gondoltuk, így leves lett belőle.

A mártást vízzel felengedtem, beletettem a kicsontozott, apróra vágott maradék főtt fácánhúst, a főtt zöldségekkel együtt, kevés csípős dijoni mustárt, pár szem egész borsot, babérlevelet, és még egy kis kakukkfüvet, bio csirkehúsleveskockát. Kis lángon tíz percet forraltam, végül tejföllel behabartam. Már az illatából gondoltam, hogy ezúttal nem lőhettem mellé, és úgy is volt, fantasztikusan finom lett.

Itt pedig a mártás receptje, biztos, hogy újra ki fogom próbálni valamilyen kevésbé aromás gombából is (az eredeti receptben sitaki és barna csiperke van).


Hozzávalók:

2 ek olívaolaj
25 dkg fagyasztott (előpárolt) vegyes gomba
1 ek balzsamecet
2,5 dl húsleves
2 tk étkezési keményítő
1 tk barnacukor
1 ek morzsolt kakukkfű
bors


Az olívaolajat egy serpenyőben felforrósítjuk, a fagyasztott gombát hozzáadjuk (vigyázat, spriccel). Teljesen felolvasztjuk, ha még engedne egy kis levet, azt elpároljuk. Hozzáadjuk a balzsamecetet, és egy percig kevergetve főzzük. A keményítőt és a cukrot egy kevés húslevessel elkeverjük, majd a gombához adjuk a többi húslevessel és a fűszerekkel együtt. Felforraljuk, majd kis lángon további öt percig főzzük.

No comments: